
REPUBLIKA HRVATSKA      
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 5. rujna 2012. 
 
 

Z A P I S N I K 
 

s 46-12 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 30. kolovoza 2012.  
 

Započeto u 10.10 
 
 
PRISUTNI: Zdenko Ljevak, Damir Hajduk, Ernest Strika, Vesna Roller i Duško Zimonja 
 
NEDOSTAJE: Ljubomir Stefanović i Marija Udiljak 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Anja Jelavić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorio predsjednik Vijeća Zdenko Ljevak i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 
 
D N E V N I   R E D: 

1. a) obavijest Odašiljača i veza d.o.o. o prekidu programa nakladnika televizije Kapital Net 
d.o.o. Zagreb 
b) razno 

2. Nadzor nad radom nakladnika 
 

 
Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  

 
 
Ad. 1. 
a) 
Članovi Vijeća obaviješteni su o dopisu Odašiljača i veza d.o.o. u kojem obavještavaju o 
dugovanju nakladnika televizije Kapital Net d.o.o. prema njihovom društvu te navode kako će 
dana 31. kolovoza 2012. u 23.59 sati izvršiti prekid emitiranja signala nakladnika u multipleksu D. 
Budući da sukladno članku 76. st. 1. ZEM-a Vijeće donosi odluku o privremenom ili trajnom 
oduzimanju koncesije kada među ostalim utvrdi da nakladnik prekine ostvarivati koncesiju dulje 
od 48 sati zaključeno je da će nakladniku biti upućen dopis s upozorenjem na navedenu 
posljedicu. 
 
b) 
Članovi Vijeća predložili su da se, za sljedeću sjednicu, pripremi prijedlog teksta javnog poziva za 
iskazivanje interesa za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge televizije. 
 



 2 

Vijeće je izviješteno o sastanku predloženom od strane srpskih kolega koji bi se održao u 
Beogradu s temom autorskih prava i kabelskih operatera. 
 
 
Ad. 3. 
a) 
Predstavljena je pritužba gledatelja na reklamu mobilnog operatera Tele 2. Vijeće je zaključilo 
kako nema osnova za postupanje po ovom predmetu. 
Pritužba će se uputiti na znanje Hrvatskom udruženju društava za tržišno komuniciranje (HURA). 
 
 
b) 
Stručna služba predstavila je pritužbu koja je proslijeđena od strane Pravobraniteljice za djecu 
zbog otkrivanja identiteta djece na internetskom portalu www.jutarnji.hr.  
Pružatelju elektroničke publikacije www.jutarnji.hr uputiti će se zahtjev za očitovanjem o 
uočenom kršenju odredbi ZEM-a. 
 
c) 
Primljena je pritužba na internetski portal Index.hr, na sadržaj foruma zbog širenja mržnje te 
nacionalne i vjerske netrpeljivosti i antisemitskih ispada. 
Odlučeno je: 
Pružatelju elektroničke publikacije www.index.hr uputiti će se zahtjev za očitovanjem o 
uočenom kršenju odredbi ZEM-a. 
 
d) 
Predstavljena je pritužba gledatelja na Dnevnik Nove TV zbog priloga o južnoafričkim rudarima 
zbog snimki nasilja i krvoprolića. 
Zaključeno je kako prikazivanjem navedenog priloga nije došlo do kršenja odredbi ZEM-a. 
 
e) 
Stručna služba provela je analizu emisije Petak za početak nakladnika Z1 televizija. Analizom je 
uočeno kako je došlo do kršenja odredbi ZEM-a o dopuštenom trajanju oglašavanja. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanjem o uočenom kršenju odredbi ZEM-a. 
 
f) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika radija Megamix d.o.o. – Radio Hvar. Analizom je 
utvrđeno kako je nakladnik, gotovo u cijelosti, uskladio svoj program sukladno upozorenju koje 
je izrečeno 3. srpnja 2012. Uočena su manja odstupanja prilikom odvajanja oglasnog sadržaja od 
uredničkog. 
Uputit će se dopis nakladniku u kojem ga se obavještava kako je primljeno na znanje njegovo 
usklađivanje programa te će ga se uputiti na nužnost odvajanja oglasnog od uredničkog sadržaja. 
Ujedno će članovi Vijeća sljedeći tjedan obaviti neposredan nadzor nad radom nakladnika. 
 
 
g) 
Stručna služba predstavila je analizu programa nakladnika radija Radio Virovitica d.o.o. temeljem 
izrečene opomene od 22. svibnja 2012. Analizom je utvrđeno kako se nakladnik i nadalje ne 
pridržava programske osnove. 

http://www.jutarnji.hr/
http://www.jutarnji.hr/


 3 

Nakladniku će uputiti zahtjev za očitovanjem o uočenom nepridržavanju programske osnove te o 
nepribavljanju odobrenja od ovlaštene udruge za kolektivno ostvarivanje autorskih i srodnih 
prava. 
 
 
h) 
Stručna služba napravila je analizu programa nakladnika radija Studio Minsk d.o.o. temeljem 
izrečenog upozorenja od 13. lipnja 2012. zbog nepridržavanja programske osnove. Analizom je 
utvrđeno kako se nakladnik i nadalje ne pridržava programske osnove. 
Nakladniku će uputiti zahtjev za očitovanjem o uočenom nepridržavanju programske osnove. 
 
 
i) 
Raspravljano je o očitovanju HRT-a o emisiji Dobro jutro, Hrvatska, prilogu Vježbajte s nama. 
Vijeće je zaključilo kako se u konkretnom slučaju radi o kršenju odredbi ZEM-a kojom je 
određeno kako se gledatelje mora jasno obavijestiti o postojanju ugovora o sponzorstvu. 
Odlučeno je: 
Hrvatskoj radioteleviziji i odgovornoj osobi izriče se Prekršajni nalog zbog prekršaja iz članka 
83. stavka 1. toč. 2. i stavka 2. ZEM-a, a u vezi s člankom 17. stavkom 1. ZEM-a. 
 
 
j) 
Raspravljano je o očitovanju HRT-a o emisiji Dnevnik u čijem prilogu – javljanje uživo s Jaruna 
došlo do oglašavanja te je zaključeno kako tom prilikom oglašavanje nije odvojeno od ostalog 
sadržaja. 
Odlučeno je: 
Hrvatskoj radioteleviziji i odgovornoj osobi izriče se Prekršajni nalog zbog prekršaja iz članka 
82. stavka 1. toč. 14. i stavka 2. ZEM-a, a u vezi s člankom 29. stavkom 1. ZEM-a. 
 
 
k) 
Raspravljano je o očitovanju HRT-a o analizi programa za mjesec lipanj 2012. kojom prilikom su 
utvrđena odstupanja od zakonskih odredbi, a koja se tiču udjela vlastite proizvodnje, udjela 
informativnog programa na drugom programu HRT-a te prekoračenje oglašavanja u više 
slučajeva. 
Što se tiče udjela vlastite proizvodnje Vijeće je primilo na znanje dio očitovanja u kojem se 
navodi kako je zbog pomicanja termina emitiranja došlo do manjeg nedostatka u količini vlastite 
proizvodnje. 
Što se tiče nedostatka informativnog programa na drugom programu HRT-a Vijeće je odlučilo 
sljedeći tjedan pozvati na sastanak predstavnike HRT-a. 
Nakladnik se u svojem očitovanju nije očitovao o prekoračenju oglašavanja te je Vijeće zaključilo 
kako je došlo do kršenja odredbi Zakona o HRT-u. 
Odlučeno je: 
Hrvatskoj radioteleviziji i odgovornoj osobi izriče se Prekršajni nalog zbog prekršaja iz članka 
46. stavka 1. toč. 4. i stavka 2. Zakona o HRT-u, a u vezi s člankom 37. stavkom 2. Zakona o 
HRT-u. 
 
 



 4 

l) 
Predstavljeno je očitovanje Nova TV koje je dostavljeno povodom zahtjeva Vijeća za očitovanjem 
temeljem analize programa za mjesec lipanj 2012. kojom prilikom su utvrđena odstupanja od 
zakonskih odredbi, a koja se tiču udjela vlastite proizvodnje. 
Primljeno je na znanje očitovanje u dijelu u kojem se navodi kako je zbog tehničke pogreške 
došlo do manjeg odstupanja u udjelu vlastite proizvodnje. Ne može se prihvatiti dio očitovanja u 
kojem nakladnik dovodi u vezu udio vlastite proizvodnje sa dopuštenim odstupanjem od 
programske osnove. 
Nakladniku će se uputiti dopis u kojem ga se obavještava o primanju na znanje dijela očitovanja 
te kako se Vijeće ne slaže s argumentacijom u vezi udjela vlastite proizvodnje i dopuštenog 
odstupanja od programske osnove. 
 
 
m) 
Predstavljeno je očitovanje RTL-a koje je dostavljeno povodom zahtjeva Vijeća za očitovanjem 
temeljem analize programa za mjesec lipanj 2012. kojom prilikom su utvrđena odstupanja od 
zakonskih odredbi, a koja se tiču prekoračenja oglašavanja i nedovoljnog udjela vlastite 
proizvodnje. 
Primljeno je na znanje očitovanje u dijelu u kojem se navodi kako je zbog tehničke pogreške 
došlo do prekoračenja oglašavanja u jednom slučaju. 
Nakon provjere stručne službe o prethodnim kršenjima odredbi o udjelu vlastite proizvodnje od 
strane RTL-a Vijeće će donijeti odluku. 
 
 
 

Dovršeno u 13.40 
 
 
 
Zapisnik sastavio        Predsjednik Vijeća 
 
Matija Zeko        Zdenko Ljevak  
 


