
REPUBLIKA HRVATSKA      
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 5. listopada 2012. 
 
 

Z A P I S N I K 
 

s 52-12 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 2. listopada 2012.  
 

Započeto u 10.00 
 
 
PRISUTNI: Ernest Strika, Ljubomir Stefanović, Marija Udiljak, Damir Hajduk, Vesna Roller i 

Duško Zimonja 
 
NEDOSTAJE: Zdenko Ljevak 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Nives Zvonarić, Anja Jelavić, Tomislav Pupačić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorio zamjenik predsjednika Vijeća Ernest Strika i konstatirao da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložio sljedeći: 
 
 
D N E V N I   R E D: 

1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Razno 

 
Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  

 
Ad. 1. 
a) 
Stručna služba predstavila je pritužbu građana na oglase koje se nalaze na teletekst stranicama 
gotovo svih nakladnika televizije, a mogle bi sadržavati poruke koje su štetne za razvoj 
maloljetnika. 
Zaključeno je da Vijeće ostaje kod ranije donesene odluke da se navedeni problem rješava u 
okviru postupka koregulacije s nakladnicima. 
 
b) 
Predstavljena je pritužba na servis Matchmaker koji se emitira na CMC televiziji zbog mogućeg 
štetnog utjecaja na razvoj maloljetnika. 
Vijeće je zaključilo kako u navedenom slučaju nije došlo do kršenja pozitivnih propisa. 
 
c) 
Predstavljena je analiza programa – priloga u emisiji More na programu HRT-a od 23. rujna 2012. 
zbog mogućeg prikrivenog oglašavanja. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje zbog uočenog mogućeg kršenja odredaba ZEM-a. 
 



 2 

d) 
Predstavljena je pritužba građana na emitiranu reklamu za čokoladu ME2 zbog pretjeranog 
nasilja koje bi moglo štetno djelovati na razvoj maloljetnika. 
Vijeće je zaključilo kako u navedenom slučaju nije došlo do kršenja pozitivnih propisa. 
 
e) 
Stručna služba predstavila je analizu programa – emisije Nedjeljom u 2 od 16. rujna 2012. u kojoj 
je gostovao Željko Kerum zbog mogućeg kršenja odredaba ZEM-a. 
Vijeće je zaključilo kako u navedenom slučaju nije došlo do kršenja pozitivnih propisa. 
 
f) 
Predstavljena je pritužba gledatelja na prilog u emisiji Pola ure kulture na HRT-u od 20. rujna 
2012. zbog mogućeg prikrivenog oglašavanja. 
Vijeće je zaključilo kako u navedenom slučaju nije došlo do kršenja pozitivnih propisa. 
 
g) 
Predstavljena je analiza slučaja u kojem je uočeno da nakladnik RTL Hrvatska d.o.o. na odjavnoj 
špici serijala Sulejman Veličanstveni upućuje gledatelje da sadržaj mogu ekskluzivno pratiti na H1 
televiziji. 
Zaključeno je kako se ne radi o kršenju pozitivni propisa, ali će stručna služba detaljnije provjeriti 
da li H1 televizija naplaćuje gledanje spomenutog serijala. 
 
h) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika radija Centar sedam d.o.o. Uočen je niz 
nedostataka zbog čega emitirani program ne odgovara programskoj osnovi na temelju koje je 
nakladniku dodijeljena koncesija. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje zbog uočenih nepravilnosti u emitiranom 
programu. 
 
i) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika radija Megamix d.o.o. Uočen je niz nedostataka 
zbog čega emitirani program ne odgovara programskoj osnovi na temelju koje je nakladniku 
dodijeljena koncesija. 
Nakladniku će se uputiti zahtjev za očitovanje zbog uočenih nepravilnosti u emitiranom 
programu. 
 
j) 
Predstavljeno je očitovanje pružatelja elektroničke publikacije Jutarnji.hr, Europa digital d.o.o. 
zbog otkrivanja identiteta djeteta. 
Zaključeno je kako će se uputiti upozorenje pružatelju elektroničke publikacije Jutarnji.hr, 
Europa digital d.o.o. zbog kršenja odredbe članka 12. st. 3. ZEM-a. 
 
k) 
Predstavljena je pritužba na portal Jutarnji.hr zbog mogućeg poticanja, pogodovanja i širenja 
mržnje u komentarima korisnika navedenog portala. 
Pružatelju elektroničke publikacije Jutarnji.hr, Europa digital d.o.o. uputit će se zahtjev za 
očitovanjem. 
 



 3 

l) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika televizije Z1 televizija d.o.o. o prekoračenju dopuštenog 
trajanja vremena oglašavanja. 
Zaključeno je kako će se uputiti upozorenje nakladniku televizije Z1 televizija d.o.o. zbog kršenja 
odredbe članka 32. ZEM-a. 
 
m) 
Stručna služba predstavila je očitovanje nakladnika na složenu analizu programa Radio Virovitica 
d.o.o. Utvrđeno je kako nakladnik unatoč izrečenoj opomeni nije uskladio program s 
programskom osnovom na temelju koje mu je dodijeljena koncesija te da nije dostavio dokaz o 
pribavi odobrenja od ovlaštene udruge za kolektivno ostvarivanje autorskih prava. 
Odlučeno je: 
Nakladniku radija Radio Virovitica d.o.o. uputit će se opomena zbog toga što je promijenio 
programsku osnovu na temelju koje mu je dana koncesija za više od 10% njezinog sadržaja bez 
pribavljene prethodne suglasnosti Vijeća za elektroničke medije te zato što nije pribavio 
odobrenje od ovlaštene udruge za kolektivno ostvarivanje autorskih i srodnih prava. Istom 
opomenom naloženo je nakladniku da u roku od 30 dana uskladi emitiranje programa s 
programskom osnovom na temelju koje je dobio koncesiju te da u istom roku pribavi 
odobrenje od ovlaštene udruge za kolektivno ostvarivanje autorskih i srodnih prava. 
 
 
n) 
Stručna služba predstavila je očitovanje nakladnika na analizu programa Studio Minsk d.o.o. 
Utvrđeno je kako nakladnik unatoč izrečenom upozorenju nije uskladio program s programskom 
osnovom na temelju koje mu je dodijeljena koncesija. 
Odlučeno je: 
Nakladniku radija Studio Minsk d.o.o. uputit će se opomena zbog toga što je promijenio 
programsku osnovu na temelju koje mu je dana koncesija za više od 10% njezinog sadržaja bez 
pribavljene prethodne suglasnosti Vijeća za elektroničke medije. Istom opomenom naloženo 
je nakladniku da u roku od 30 dana uskladi emitiranje programa s programskom osnovom na 
temelju koje je dobio koncesiju. 
 
o) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika NOVA TV d.d. u vezi priloga o krađi željeza zbog 
neprofesionalnog i tendencioznog pristupa obradi teme. 
Zaključeno je kako će se uputiti upozorenje nakladniku televizije NOVA TV d.d. zbog kršenja 
odredbe članka 25. st. 1. podstavka 1. i članka 26. st. 1. podstavka 1. ZEM-a. 
 
p) 
Primljeno je na znanje očitovanje nakladnika televizije RTL Hrvatska d.o.o. o serijalu Sulejman 
Veličanstveni zbog prikaza nasilja. 
Zaključeno je kako nije došlo do kršenja odredbi ZEM-a ni Pravilnika o zaštiti maloljetnika. 
 
r) 
Primljeno je na znanje očitovanje Hrvatske radiotelevizije o filmu Džingis Kan zbog prikaza 
nasilja. 
Zaključeno je kako nije došlo do kršenja odredbi ZEM-a ni Pravilnika o zaštiti maloljetnika. 
 



 4 

s) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika televizije NOVA TV d.d. u vezi s emisijom Provjereno koja 
je prekidana oglašavanjem. 
Zaključeno je kako će se uputiti upozorenje nakladniku televizije NOVA TV d.d. zbog kršenja 
odredbe članka 32. st. 4. ZEM-a. 
 
 
t) 
Nakladnik televizije TV PLUS d.o.o. uputio je zahtjev za davanje prethodne suglasnosti za 
promjenu, odnosno dopunu programske osnove. 
Odlučeno je: 
Daje se prethodna suglasnost nakladniku televizije TV PLUS d.o.o. za promjenu, odnosno 
dopunu programske osnove koja se odnosi na više od 10% njezinog sadržaja, na temelju koje 
je dana koncesija. 
 
 
 
 

Dovršeno u 12.45 
 
 
 
Zapisnik sastavili        Predsjednik Vijeća 
 
Matija Zeko        Zdenko Ljevak  
Nives Zvonarić 


