EN

Medijska pismenost RSS

Medijska pismenost

Veliki dio Zakona o elektroničkim medijima posvećen je mjerama zaštite obitelji od štetnih i uvredljivih materijala objavljenih od strane pružatelja medijskih usluga. Nažalost, koliko god se trudili pratiti objavljene programe Zakonom o elektroničkim medijima, podzakonskim aktima i nadzorom, najbolju zaštitu mogu postići sami gledatelji i slušatelji putem razvoja medijske pismenosti.

Medijska pismenost se odnosi na vještine, znanja i spoznaje koji gledateljima i slušateljima omogućuju učinkovitu i sigurnu uporabu medija. Medijski pismeni ljudi mogu praviti informirane odabire, razumjeti prirodu sadržaja i usluga, i koristiti prednosti cjelokupnog raspona mogućnosti koje nude nove komunikacijske tehnologije. Oni su u stanju bolje zaštititi sebe i svoje obitelji od štetnih ili uvredljivih materijala. To je posebno važno danas kada više nema uobičajenog vremena kada djeca (do 12 godina) gledaju TV program ili sadržaje na Internetu, kada djeca do kasnih večernjih sati prate program, a pružatelji medijskih usluga se služe različitim tehnikama za privlačenje gledatelja. Stoga je u svim dijelovima društva potrebno promicati razvoj medijske pismenosti i pomno pratiti njegov napredak.

Stoga će i Agencija za elektroničke medije povremeno provoditi određene aktivnosti kojima će nastojati objasniti značaj razvoja medijske pismenosti i mjere kojima se gledatelji i slušatelji nastoje zaštititi od štetnog utjecaja.

© 2025 Agencija za elektroničke medije, Jagićeva 31, 10 000 ZAGREB, HRVATSKA
kontaktirajte nas